2012/07/05

Sok okosságot hallottam, olvastam a fotózásról és evvel a témával kapcsolatban...
Mivel célom a fejlődés.. ezért elhatároztam, hogy tanulni fogom, komolyabban fogok vele foglalkozni. Megszeretnék tanulni jó fotókat készíteni- tudatosan tervezni.
Jelentkeztem egy fotós sulira és workshopokra is...
Bújom az újságokat,a könyveket a  fotós oldalakat és képböngészőket.
Azon gondolkodtam, hogy ha megfog 1-1 kép valyon miért pont az...
NEkem miért pont az tetszik...
Nézegetem, hasonlítgatom, gondolkodom.. sokszor nem tudom megfogalmazni a miérteket..

pl.



 Elsőre megfogott a furcsasága.. valahonann kinövő lámpák.. ami mind zölden világít szabad utat engedve, de az ember keresztbe megy... van ritmusa azonban van mondani valója ( kinek mi :) ) elgondolkododtat...
Csodás színei izgalmas nézet... egyszerű természet...szerintem...Igazi nyári hangulat. nyugodt tisztaság mégis kicsit szomorkás hangulata van...
Szeretem a fekete fehér fotókat. Ebben a képben a fricska tetszik...Lehet ha nincs ott az a szakadt papír a Eiffel torony végével... nem is veszem észre...
Ködös- fekete fehér mégis valami vidám hangulatot áraszt ez a kép... ami nevetésre késztet.
Elmúlás, egy eltűnt korszak, ősz... sokaknak biztos ez jut eszébe ahogy nekem is.. tetszik a rácsos ablak megbújó vastag drapéria íve, hogy viszi a szemet  lendülete van de mégis a sárga elárvult levélre fordítja az ember a tekintettét.. oda vonza... ez se szimetrikus kép :))
Kecsesség, báj... A nyak íve a tollak szépsége... központban van a szem.. finom...
Ez egy érdekes tükrözödős kép... IMÁDOM... elhagyott, elfelejtett tükrös ablakban tükröződik az élet a táj.. a folytatás....Ez színes ,a háttér visszafogott...
                   Jó szögből lett fotózva.. csodásak a színek...
                                   Amikor megláttam ezt a képet azt mondta ahhhh... csodásak a fények.. ritmusa van a homok redőknek...az árnyéknak... kicsit zavaros mégis harmónikus.. és az ég....
                       Ez a kép is a flikflagjával :9 fogott meg.. tükröződés... és rá átlósan vonuló emberek..

A természet az úr...
Meg itt is....
Meg itt is....
Mozdulatos kép... szép íve van a táncolónak és a fény ahogy megvilágítja... csodás..
Szeretem a részlet fotókat...ez is egy ilyen...ember-ló, bizalom- küzdés, kitartása fehér kesztyű kerül a középpontba, látszik a ló orrán, hogy izzad..  a hám nagyon megvan húzva a ló feje leszegve..  de akéz mintha simogatna...
Csodás színek... szép részlet...
                               Csak természetesen.... pár szál fű csodás színek.. és csodás kép...

 Ti hogy vagytok ezzel, szoktátok elemezni miért tetszik valami, miért pont az ???
/ képek a netről/

Szép napot ! by Szaszi

1 megjegyzés:

  1. Én nem szoktam elemezni, csak nyitott szemmel járok, ha valami érdekeset látok, akkor gyorsan kitalálom, milyen szögből lehet a legjobban visszaadni, belepaszírozzak-e mindent, vagy csak egy részlet elég beszédes lesz, stb. A helyzet határozza meg. Aztán a színeket meg utána is lehet módosítani (persze a fények, stb azért számít elkészítéskor)
    A legfontosabb, örökszabály, amit mindenkinek érdemes tudnia, még azoknak is, akik csak maguknak fényképeznek, művészi hajlam nélkül: hogy néha elég egy centire elmozdítani a fényképezőgépet és máris profibb lesz a fotó, mert nincs benne a kuka/szemét/turista:)

    VálaszTörlés

Kiváncsiak rám :)))