2009/03/18

APEH és a MESKA árusítás

Szeránál olvadtam és megfontolandó. legalábbis elgondolkodtató utalást találtam

http://mackocsalad.blogspot.com/2009/03/apeh-meska.html
a MESKÁN való árusításról.

Hát ja , én sem vagyok vállalkozó, nincs külön adó számom így elvileg nyugtát, se számlát nem tudok adni- bár a sulinknak van erre engedélye kiskereskedelem- akkor most ilyen nyugtát kell majd adni pár száz forintos tételről is ?!!!

Megfontolom kikérem a könyvelőnk tanácsát is, ti mit szóltok hozzá?

Ez már a következő bejegyzés !!! a mackócsalád oldalán !!!!!:(((((

Büntetés végszó.

Többen kérdeztétek e-Mailben is, hogy kit, és hogy mennyire büntettek meg az ellenőrök.

Nos, 100ezer Ft volt a büntetés, az illető nevét pedig nem mondhatom meg. Sokan tippeltek, hogy én. De nem! Nem engem, hiszen nem vagyok fent rajta, nincs ilyen "üzletem". És ezek után, amíg nem leszek vállalkozó, az biztos, hogy nem is lesz.
Többekkel kitárgyaltuk, hogy sajnos jogos volt 100%-ig a büntetés. Ez van.
Van az a 200ezres határ, ami azt jelenti, hogy 200ezerig nem kell adózni. Nem ez volt a baj.
Hanem, hogy "kereskedelmi tevékenységet színlelt".
Dóri volt olyan kedves és ő is megkérdezett ez ügyben egy könyvelőt. És bizony ez így van. Ezért büntethető. "Az anonim ismerősöm" pedig adójogtanácsosnál járt, aki szintén igazolta, hogy bizony, büntethető.

Még egyszer mondom, semmi más nem volt szándékomban az eset leírásával kapcsolatban, csak annyi, hogy figyelmeztessek esetleg adózásban tudatlan kreatívkodókat, a dolognak vannak rejtett tartalékai, és ha már ennyire nyilvánosan teszi valaki, akkor számoljon ezzel is... Sajnos...
Kishalak, nagyhalak...



1 megjegyzés:

  1. Én? Én teljesen odavagyok, éppen nyitni készültem, most nem merek....o(

    VálaszTörlés

Kiváncsiak rám :)))