2011/03/21

Csomagolás....mizéria...

 Nektek fontos -e a csomagolás ?
Jobb oldalon várlak egy kis szavazásra:)
Miért is jutott eszembe? Most, hogy az Estyn is fenn vagyok- igaz el még nem adtam semmit :) - ami késik nem múlik: )))- törtem a fejem, hogy ha majd eladok hogy is csomagoljam be a külföldre a munkámat...
Másképp kell egy ékszert, egy kerámiát, egy szappant vagv egy csokit becsomagolni... de nekem fontos, hogy szép legyen és utaljon rám és a termékemre, boltomra is, harmonizáljon vele...

Nekem nagyon, nemcsak akkor amikor valamilyen ünnep van és szépen kell becsomagolni valamit, hanem amikor a vevőimnek csomagolok akkor is.
Ezzel találkozik szembe először  a vevő és egyből sok minden t le is vonhat, képet alkothat rólad, és a termékedről.

Sajnos én kaptam már drága pénzen vásárolt munkát...pl sima újságpapírba csomagolva, vagy csak a borítékba bedobva.. vagy "ala natúr".. semmi csak a termék...

Én személy szerint mindig nagy gondot fordítok erre, mert addig is "megtisztelem":)  a vásárlómat, hogy nálam vásárolt és talán visszajön hozzám...
Én még állandóan változásba vagyok:) nincs Imige- m :) nincs desing tervezőm se magam uram, ha szolgád nincs:)
Akik tőlem ajándékot kaptak azok tudják igazából megmondani milyen skálán mentem végéig:)
Először volt a celofán tasakos megoldás - jó, mert lehet látni a terméket...
Aztán különféle vintage papírok- scraboking papírokból hajtogatott dobozkák
Utána jött az egyszerű fehér selyem papíros csomagolás, spárgával vagy fehér fonallal és kis filc szívvel:)
Most a legújabb, már tőlem megszokott a barna vagy fehér sütőpapírba való csomagolás, spárgával megkötve:)

egy két jó kis ötlet, csomagolással kapcsolatban a netről...
                                          Átlátszó- jól látszódik a termék:)
                                     Dobozok....
                         egyéb kreatív....
Ja és egy régebbi saját csomagolásom...


És mégegy fontos dolog, amiről érdemes gondolkodni... Kell- e kísérő névjegy kártya, kártya?
Szerintem igen... lehet egy névjegy, ahol pl az elérhetőségeid rajta vannak, esetleges későbbi megkeresést is meg könnyíti, de lehet- külföldön nagyon divatos a köszönő kártya- megköszöni a vásárlást.... különféle nyomdákkal nyomatva, de lehet kézzel írni is. Én ezt is azt is művelem :9  a kártyán amin az elérhetőségeim vannak a hátoldalára írom kézzel, hogy köszönöm a vásárlást és aláírom... szerintem ez így személyesebbé teszi:) 
Ti hogy gondoljátok?


Szép napot ! by Szaszi

6 megjegyzés:

  1. Kísérőlevelet mindig írok, az kell, attól személyes a dolog. :) Viszont azt én vevőként nem szeretem, ha celofánba, vagy akármibe van csomagolva a cucc. Úgyis benne van egy bélelt borítékban, a többi csak környezetszennyezés! Én így látom, persze, attól még szép egy klasszul becsomagolt tárgy. :) Kérdés, hogy az a fontos, hogy 5 percig (amíg ki nem bontod) jó legyen ránézni, vagy hogy ne termelj felesleges szemetet. No, és ne felejtsük el azt se, hogy bizony az áru árába bele kell kalkulálni a dekor árát is. Érdemes?

    VálaszTörlés
  2. Érdekes, ezen még nem gondolkodtam, bár mostanában nem árulok s.k., inkább viszonteladókkal. A legtöbb eladómnak saját papírszatyra van. Viszont Kricsár Ancsától vettem egy nyakláncot a Meskán, és a dobozkáját a mai napig használom :))

    VálaszTörlés
  3. Lidércke : Igen elgondolkodtam a dolgon...a környezet tudatosságot nekem még tanulnom kell:)Talán a megoldás részemre az lenne, ha újrahasznosított anyagból, újrahasznosítható csomagolást készítenék:)))
    De ha sima bármilyen papírba csomagolsz, azt is újra lehet hasznosítani, külön lehet gyűjteni és majd a feldolgozók újrahasznosítják...készítenek belőle füzetet, újságot stb...Szerintem a papír az egyik legjobban újrahasznosítható dolgok egyike...
    Emlékszem nagyikám szó szerint mindent eltett ( ő megélte a háborúkat) papírokat, spárgát,a akkor még kevés mennyiségen fellehető nylont is....Viszont amit gyerek fejjel nem értettem, nála pl. nem volt szemetes... voltak úgye állatai a konyhai maradékot nekik adta, más meg nem volt... az üvegekbe szörpöt, lekvárt tett el, a papírokba csomagolt, uzsonnát... egyéb fontos pl a keményített csipkéket... a kristály cukros papírba tárolta a gombokat.. stb.. szinte mindent felhasznált, pedig akkor még nem ez a nagy KÖRNYEZETTUDATOSSÁG, egyszerűen ilyen volt a gondolkodás módja....sajnos hamar elvesztettem, pedig így felnőtt fejjel lett volna mit tanulnom tőle...nem csak e téren...
    Gina: Nekem is van ilyen dobozkák Kricsártól, amit ő hajtogatott... a mai napig benne tárolom az ékszereket amiket tőle vettem....

    VálaszTörlés
  4. Persze, lehet gyűjteni, el lehet vinni a szelektív konténerbe, de ezt megúszhatjuk azért, mert NINCS felesleges hulladék, az csak jobb? :) A feldolgozók is energiabefektetéssel hasznosítják újra a szemetet, az energia pedig kincs. Szerintem, egy szép masnival felkötött címke és a kísérőlevél pont jó, úgyis a gesztus számít, hiszen jó esetben azonnal használatba veszik a terméket. :)
    No, de nem kell mindenkinek úgy látnia, mint nekem. :)

    VálaszTörlés
  5. Hát ezen a téren még tényleg lenne mit fejlődnöm...

    VálaszTörlés
  6. vevőként szeretem, ha nem csak bele van "végva" egy borítékba, zacskóba... Ha gyapjút, fonalat rendelek, tetszik ha selyempapírba tekerik, ha ékszert kis dobozban (később is ezekben tartom :-) A kártyát, egy-egy személyes megjegzéssel, mindig el szoktam tenni.

    VálaszTörlés

Kiváncsiak rám :)))