2012/02/09

csak egy kis plussz.....

Többször beszéltünk , már több fórumon is az árképzésről.
Több segítséget is találtam anno, kezdő Meskásként.
Sokat tanultam, tapasztaltam evvel kapcsolatban.

Miért merült bennem fel újra ez a kérdés?.. 
Barangolásaim közepette, találtam egy terméket, amin megakadt a szemem. Tetszett az elegáns egyszerűsége, jó volt a fotó, szóval rákantitottam... 
A termék bőrből készült, egy tartóka volt, díszítve, gondos munka volt... potom 600 Ft- ért.

Na ne...alkalmi vétel !-  mondhatnánk, de ő nem akcióban árulta.
Belegondolva magam is dolgok bőrből, tudom abszolúte nem olcsó- bár lehet, hogy valami nagyon olcsó helyről szerzi be, vagy a cégük ezzel foglalkozik- na de akkor is...


Ekkor jött velem szembe egy összefoglaló is Művészpiacon- magyarul, ezt már olvastam korábban angolul-

 14 lépés, amit tenned kell....


Minden pontjával egyetértek...és egy kis komment ahogy én gondolom, pontról-pontra :)

1. Válalld fel, hogy te készítetted- írd alá, jelöld meg. címke vagy felirat hímzés...

2. Dátum- igen kell főleg ebben a " áthallásos"  világban.... magad védelmében :)))

3. Azonosító kártya- neked is jó, de a vevőnek is jó, ha többet is megtud amikor kézbe veszi... mire kell ügyelni-e esetleg, hogyan tisztíthatja stb.

4.Nyilvántartás: !!! Én sokáig egy füzetbe vezettem, mi készült, miből, anyagok, árak, címkék- magyarul angolul, hova tettem fel- hol publikáltam :))) de ez sok körmöléssel járt, bár gyors volt:9
Mára már készítettem egy exel tbl. és ebben vezetgetem.+pdf

5. Fotók: Na igen nagyon fontos!!!! Magadnak a documentációhoz is, de ha feltöltöd netre nem árt ha van 1-2 jó fotó róla, nem kell profi fotó, de 1-2 dolgot azért el kell olvasni, hogy a termékről jó fotó sikerüljön.
Ez ügyben itt van 1-2 link...


Magyarul:


Angolul :
Sok jó ötlet


6. Ha kész vannak a fotók - és szerkeszetted- akkor lásd el felirattal, logóval- nehezítsd meg a másolást, képlopást. Archiváld

7. Na ha elkészültél- jön a kereszetelő :))) Nevezd meg a termékedet.

Lehet, hogy csak a alapanyagot jelölöd meg, pl. Bőr nyaklánc vagy a stílusát pl, rusztikus nyaklánc, színeit is megjelölheted méz színű bőr lánc... DE lehet fantázia név is pl. Fa borostyánja nyaklánc... itt utalsz a természtességére, a színére, hogy méz sárga :... és egy hangulatot teremtesz. 
Aki szereti a természetet és a méz színű dolgokat na meg az ékszereket-- rá katint:)
 Én amikor az Audry Hepburnos telefontartókat készítettem 1-1 filmjéről neveztem el őket, próbáltam kitalálni, melyik telefon tartó lesz a Sabrina, vagy a az Álom luxus kivitelben .:)))



8. Archiválás- digitálisan mappákba vagy Cdre mentve..stb. 
Későbbiekben bármikor elő tudd venni
A fotókat kapcsold  megfelelő nyilvántartáshoz, később egyértelműen azonosíthatóak legyenek.
Én a gépünkön létrehoztam olyan mappát ahova 1-1 termékről a leírás a fotók mind egy helyen van dátum szerint. Itt mindent leírtam, mérte anyaga, szín, címkék stb.


9. A fotózáshoz- kiegészítőkén kellene, hogy legyen különféle  méretű fotók, mert nem minden helyen ua felbontás kb mennyiségű adat fájl tölthető fel...
10. Na jön  az, hogy Tudasd a világgal, hogy mit is készítettél:)))
  Blogodba, weboldaladon, galériádba, stb. tedd fel, írj hozzá kis összefoglalót, képekkel illusztráld, mi inspirált, miért készítetted, kiknek, hogyan esetleg ha készítettél fázis fotókat mutasd be hogy készült.

11. Leírás készítése, néhány mondatos összefoglaló, ezt később is feltudod használni ha hasonlót készítesz.
12. Tedd fel online piacra ( Meska, Etsy, Handagora, Dawanda)- sajnos a nyelvtudás minimális ismerete ehhez feltétel :)))- kivétel MEska, Handagóra :)


13. Írj róluk közösségi média oldalakon is "Like" -old :)) Twitter, Facebook Flickr, Printerest, 

14 kész vagy ... szusszanj és élvezd az elismeréseket :)




...........Na szóval többek közt ezért sem értem miért ilyen olcsó az a tartóka.




Én minden termékemnél készítek egy tbl-ot ami a termék elő állításával kapcsolatos költséget összegzem.
egy pl.
Ár kalkuláció:
 Nyaklánc - medálal
Kitűző
Szürkefilc : 26 Ft
Szürke filc : 13 Ft
Gyöngy : 100 Ft
Gyöngy 100 Ft
Szerelő pálca : 20 FT
Szerelő pálca : 20 Ft
Fehér filc : 43 Ft
Fehér filc : 22 Ft
Varró cérna ( 1m ): 4 Ft
Varró cérna (1m) : 4 Ft
Óradíj -2000 Ft/ó- 1 óra = 2000 Ft
Óradíj - 2000 Ft/ó- ½ ó = 1000 Ft

Lánc : 700 Ft
Kitűző alap : 50 Ft
ÖSSZESEN: 2890 ~  2900 Ft
ÖSSZESEN: 1209 ~ 1200 Ft
Itt négyzet cm-re ki van számolva  mennyibe kerül 1 db.

Az óradíj:

ebben benne van a villany használat, a fűtés, a fotózási idő, a fotókkal való utómunka, a termékek feltöltésére szánt idő, szövegírás, dokumentáció, anyag beszerzés re szánt idő... JA és a szellemi alkotói munka, ami egy nem megfogható valami,  amikor eltervezed, kitalálod.. és létrehozod...


Még kevés is :...................
Ja és ha " vállalkozó"  vagy akkor ugyebár rájön az adó, áfa köfa stb.

Lehet, hogy így leírva maga  a folyamat kissé soknak tűnik, de egy két gyakorlás, termék feltöltés és hamar bele lehet jönni, lassan kiépül és rutinná válik:)


Hát ennyi... Gondolkodjatok és hasznosítsátok ha akarjátok és tudjátok :))


Szép napot ! by Szaszi

3 megjegyzés:

  1. Teljesen igazad van,mert a mai világban ezért nem értékelik a munkád,mert nagyon olcsóbb dolgokkal állnak elő egyesek a hamar haszon érdekében.Leértékelődik az amit te órákon át készítesz,mert lehet hogy ő több emberrel készitetti és fizet nekik nevetséges összegeket.Sajnos belekényszerítik az embereket,hogy áron alul dolgozzanak és valamilyen szinten megértem,mert kell a megélhetés,de nagyon szomorú,hogy ezt kihasználják azok akik tudnak hatni az ilyen szerencsétlen emberekre.Lassan oda jutunk,hogy mi is egy tál rizsért dolgozunk.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, ez nagyon jó kis "cikk". én is fent vagyok a Meska oldalon, de még nem árulok semmit. Egyenlőre gyűjtögetem az ötleteimet, elképzeléseimet.

    VálaszTörlés

Kiváncsiak rám :)))