2013/07/08

Futás...

Nem akarok sok hűhót keríteni, inkább csak magamnak.
 elkezdtem futni, mert muszáj !



Soha nem szeretettem még lány koromban sem a futást-sőt, bár sprinternek jó voltam de hoszzútávon brűűűűűűűűűűűű UTÁLTAM világéletemben..

Most,hogy feleslegekkel küzdök - szószerint- még nehezebb...a muszáj nagyúr.:(

Az edzések mellett súlyzós edzések,  torna na meg a heti 1 x fix úszás, ami eddig is volt ,  kellett egy cardió edzés is ez lesz nekem a heti párnapos futás- úgy döntöttem.

Az első nem sikerült valami fényesen.. na meg én marha egyből emelkedőt vettem a célba féltávon már csak haza akartam érni.
Rájöttem - kos vagyok, és ha nem ütközöm falba akkor addig megyek:)- szóval rájöttem ,hogy sima vizszintes talajon kell először valami célt  kitűznöm és a bemelegítés se árt. nem úgy hű bele mondjára.. 
azért se mert a testem már elfelejtett bizonyos dolgokat amit 18 évig szinte minden nap csinált...amikor még versenyszerűen sportoltam...

Az első táv egyből 0,63 mi-  így méri a telefonomban lévő program -: ami 1,1 km hegynek fel...erőltetett menet 16,31 perc alatt bár volt benne séta is  ezért csak 73 kalóriát égettem.
kiszáradt a torkom, fájt a lábam.. égett szinte leizzadtam... vöröslő fejjel értem haza a vérnyomásom meg jól felment.

A következő tegnap esti futásom már észerűbben követtem el. készültem és vizszintes távot lőttem be magamnak. az volt a cél,hogy minnél kevesebb sétával húzzam le a távot, ami a mögöttünk lévő utca oda vissza 1x. 
bemelegítés elmaradt :8 ezt a jövőben pótolni kell.

Este igazából már vártam is a futást- meg is lepődtem,hogy a testem kívánja a kínzatást.
szóval elindultam és a terv  az volt hogy a kevés megállással, sétával az utca lefutása egyszer. Az első sarokig arra figyeltem,hogy egyenletesen vegyem a levegőt orron be szájon ki 4 ütemre és viszonylag tényleg kocogosra fogjam magam.. ne feszítsem túl a határaimat. ehhez hozzá járult egy jó kis Bruno Mars zene...Nem volt túl meleg és magam is meglepődtem, mennyire ügyes vagyok- vállveregetés :) iztatás az kell:)

Haza érve zuhany alatt átgondoltam.. ez most sokkal jobb volt- jobban bírtam- nem szárad ki a torkom.. nem ziháltam levegő után, bár leizzadtam kellőképpen , a hátamról kis patakok folytak, kissé begörcsölt a hátizmom amit nem is értek hogy hogy :), de igen 145 kalóriát égettem, és 2,14 km futottam majdnem teljesen egyenletes tempóban, igaz 4x sétáltam egy 5-69 méteres darabon. uszkve 17: 19 alatt.

Ma súlyzózok.. és holnap után megpróbálok hajnalban fel kelni és akkor futni, amikor még hűvös van.



 
Szép napot ! by Szaszi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiváncsiak rám :)))